Gastvrijheid in de

Retail

Retail

Niet nadoen maar onderscheiden!

Hostmanship laat mensen zien en voelen hoe ze onderscheidend kunnen zijn. Hoe ze de klant de optimale beleving kunnen bieden. Bent u alleen verkoopgericht of vindt u contact maken, luisteren, aandacht geven en zorgen voor professioneel advies belangrijker? Dat laatste is op de lange termijn veel effectiever en kan de concurrentie met het internet gemakkelijk aan. Welke keuze maakt u?
Agrimarkt 2 e1430214300758

Meer initiatief, plezier en verantwoordelijkheidsgevoel

Voor een regionale supermarkt ontwikkelde ik een training voor de medewerkers kassa en infobalie. “Alwéér een training” was hun eerste gedachte. Wij gingen aan de slag met het ‘why’ en welke keuzes je daarin kunt maken. Als je de klant echt blij wilt maken, bel je dan bij een klacht eerst de afdeling en vraag je om het bonnetje of los je het direct op?

Leidinggevenden werden door middel van training en coaching bij het hele proces betrokken. Gevolg: betere borging, hoge score op resultatenmeting en meer initiatief, plezier en verantwoordelijkheidsgevoel bij de medewerkers. 
Referenties in de retail

Gastvrijheid in een andere sector

Horeca.


Gastvrijheid en horeca zijn onlosmakelijk verbonden. Maar ben je gastvrij omdat het er nu eenmaal bij hoort of omdat je het echt wilt? Hostmanship gaat net die stap verder. De gast echt blij maken leidt niet alleen tot betere reviews, maar ook tot meer omzet en resultaat. 

Zorg.


Wilt u dat de relatie met de patiënt vanuit het ‘protocol’ komt of vanuit het hart? We kunnen de vaak zo ongrijpbare aandacht wel voelbaar maken. De beleving van de patiënt of bezoeker wordt vooral bepaald door het persoonlijk contact.

Dienstverlening.


Bent u het ermee eens dat het feitelijk contact tussen dienstverlener en klant de relatie kan maken of breken? Het is u misschien niet altijd duidelijk hoe u dat contact tot z’n recht kunt laten komen. Kunt u de klant niet iets meer geven dan wordt verwacht?
Meer informatie over gastvrijheid?