20 jaar Smile!

Maurits 28 november 2016
Wat begon als een verbouwde logeerkamer met een computer en een fax is geworden tot een bekende en erkende naam in gastvrijheid en klantgerichtheid. De afgelopen maanden veel gewerkt aan de nieuwe website. Wat schrijf je, wat wordt de stijl, blijft het Smile of wordt het meer ‘Maurits’? Maar ook terugkijken naar 20 jaar Smile… 

Wat was ik trots op één van de eerste echt grote opdrachten. Een training horend bij de ombouw van C1000 supermarkten van 2e naar 3e generatie. Maar ook op de vele daarna. Klein en groot in
hoeveelheid werk maar alle even indrukwekkend en inspirerend. Het is geweldig om ze allemaal eens op een rijtje te zetten. Met plezier kijk ik terug op de samenwerking met Jan-Willem Schoenmakers op ons nieuwe kantoor in ’s-Hertogenbosch. Waar we ons ontfermden over kleine Mara, baby van ‘onze’ Saskia. Met af ten toe zorgen over de centen, met aandeelhoudersvergaderingen samen met mijn vader.  We stapten in grote projecten, trainingen en events. Ook wel eens met onzekerheid, maar we deden het toch maar. 

Daarna alleen verder in Andel.  Met afscheid en nieuwe kennismakingen in privé. Verdriet, fijne momenten. Weer nieuwe klanten, waaronder ook trainingsbureaus die vertrouwen in mij hadden als trainer:  Siebenheller & Partners, la Differenza, Conact, Horeca Academie/Threewise, Leermeester.nu. 

18 november 1996…. de datum dat Smile Hospitality Training & Consultancy werd ingeschreven bij de Kamer van Koophandel in Apeldoorn. 18 november 2016… Smile Training & Advies in Dienstverlening zit in Uden.  En ik kijk terug… met een gevoel waarbij dankbaarheid overheerst. 

Dank je wel fijne en lieve klanten voor uw ‘business’.  Dank je wel lieve vrienden voor jullie onvoorwaardelijke steun. Dank je wel deelnemers aan trainingen en events. Dank voor jullie enthousiasme, kritische blik, schaterlach of tranen. Maar vooral dank voor jullie vertrouwen. Want juist dat geeft mij vertrouwen voor de toekomst.

Maurits van den Bosch